Як організувати роботу з лікарняними виплатами у 2023 році
У статті знайдете підказки, як припинити на підприємстві діяльність комісії із соцстраху через реформу та призначити уповноваженого, який ухвалюватиме рішення про страхові виплати. За нашим алгоритмом і зразками швидко і правильно організуєте роботу в новому році
Із 1 січня 2023 року чинна нова редакція Закону № 1105. Розглянемо нові правила організації роботи з лікарняними виплатами на підприємствах. Роботодавцям-ФОПам стаття також стане у пригоді.
Припиніть діяльність комісії або уповноваженого із соціального страхування
Із 1 січня 2023 року комісії/уповноважені із соціального страхування припиняють свою діяльність. Тому на останньому засіданні 2022 року комісія із соціального страхування на підприємстві мала ухвалити рішення про припинення діяльності з 1 січня 2023-го. Рішення мала оформити протоколом (див. Додаток 1).
Натисніть, щоб збільшити
Щоб скачати додатки,
читайте статтю до кінця
Додаток 1. Зразок протоколу комісії із соціального страхування про припинення діяльності | Додаток 2. Зразок заяви про згоду виконувати функції уповноваженого | Додаток 3. Зразок наказу про призначення уповноважених щодо призначення виплат за соціальним страхуванням |
Призначте уповноваженого, який ухвалюватиме рішення щодо оплати лікарняних
Рішення про призначення страхової виплати ухвалює страхувальник або уповноважена ним особа.
Страхувальник або уповноважені ним особи:
- контролюють, чи правильно нарахували й чи своєчасно виплатили страхові кошти;
- ухвалюють рішення про відмову у призначенні або припинення страхових виплат (повністю або частково);
- розглядають правильність видачі документів, що є підставою для страхових виплат.
Підстава — частина третя статті 22 Закону № 1105.
Керівник підприємства своїм наказом призначає одного або декількох уповноважених, які призначатимуть страхові виплати за соціальним страхуванням.
ФОПи та керівники підприємств із невеликою чисельністю працівників можуть не делегувати ці повноваження й самостійно розглядати лікарняні й документи щодо допомоги на поховання.
Визначте в наказі принаймні двох уповноважених працівників. Тоді не знадобиться терміново вирішувати, хто розгляне листки непрацездатності, коли уповноважений у відпустці, відрядженні або хворіє.
Призначайте уповноважених працівників, які знаються на питаннях законодавства про працю, наприклад, інспектора з кадрів, бухгалтера, що мають доступ до електронного кабінету страхувальника на вебпорталі ПФУ.
Кодекс законів про працю України (КЗпП) забороняє роботодавцеві вимагати від працівника виконувати роботу, якої не передбачає трудовий договір (ст. 31 КЗпП). Тому перш ніж готувати наказ, отримайте згоду працівників (див. Додаток 2).
Наказ про визначення уповноваженого належить до наказів з основної діяльності (див. Додаток 3). Строки зберігання:
- постійно — в організаціях, що створюють документи Національного архівного фонду;
- до ліквідації організації — в організаціях, що не створюють документів Національного архівного фонду.
Також можете внести зміни до посадових інструкцій працівників, які виконуватимуть функції уповноважених. Тоді окремого наказу про визначення уповноважених видавати не потрібно.