Що нового

Бухоблік та оподаткування

15 квітня

Кабмін установив доплати 70 тис. грн захисникам за місяць на передовій

Кабмін установив доплати 70 тис. грн захисникам за місяць на передовій

Працівник повернувся до роботи після військової служби: відпустки, лікарняні, пільги

Постанова КМУ від 12.04.2024 № 419

Відповідні зміни передбачили до постанови КМУ «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сімʼям під час дії воєнного стану» від 28.02.2022 № 168.

Змінами встановили військовослужбовцям та поліцейським, які виконують бойові (спеціальні) завдання під час ведення бойових (спеціальних) дій на лінії бойового зіткнення з противником на відстані виконання бойових (спеціальних) завдань військовою частиною (підрозділом, у тому числі зведеним) першого ешелону оборони або наступу (контрнаступу, контратаки) до ротного опорного пункту включно, а також на території противника (у тому числі на території між позиціями військ противника та своїх військ в районах ведення воєнних (бойових) дій, на тимчасово окупованій рф території України), одноразову додаткову винагороду в розмірі 70 тис. грн, за кожні 30 днів (сумарно обчислених) виконання таких завдань.

Постанова набирає чинності з дня її опублікування та застосовується з 01.04.2024. Станом на 15.04.2024 документ не публікували.

15 квітня

19 квітня останній день сплати ЄСВ підприємцями за І квартал 2024 року

19 квітня останній день сплати ЄСВ підприємцями за І квартал 2024 року

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності та несплату податків

Податок, збір, платіж

Підстава

ЄСВ фізичними особами — підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, особами, які провадять незалежну професійну діяльність, та членами фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, за I квартал 2024 року

абз. 3 ч. 8 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI

фізичними особами — підприємцями на загальній системі оподаткування авансових платежів з ПДФО, військового збору за І квартал 2024 року

пп. 177.5.1 п. 16-1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України; ПК

авансового внеску з єдиного податку за квітень 2024 року платниками єдиного податку першої та другої груп

п. 295.1 ПК

За інформацією ДПС

15 квітня

Українським аграріям нададуть безоплатно насіння кукурудзи на весняну посівну

Українським аграріям нададуть безоплатно насіння кукурудзи на весняну посівну

Через Програму USAID АГРО та за підтримки Мінагрополітики фермерам передадуть загалом 15 756 посівних одиниць насіння. Кожен учасник зможе отримати до 25 посівних одиниць на господарство, чого буде достатньо для посіву 25 гектарів.

Допомогу надаватимуть аграріям прифронтових та постраждалих територій Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Київської, Луганської, Миколаївської, Сумської, Харківської, Херсонської, Чернігівської областей.

Для отримання насіння фермерам необхідно зареєструватися в Державному аграрному реєстрі у розділі «Доступні програми» - USAID АГРО насіння кукурудзи Dekalb, 2024 рік.

Прийом заявок триватиме до 21.04.2024. Видачу насіння планують у кінці квітня 2024 року.

Отримати допомогу можуть агровиробники, які:

  • мають в обробітку від 5 до 500 га у Дніпропетровській, Донецькій, Запорізькій, Київській (Бучанський, Вишгородський, Фастівський та Броварський райони), Луганській, Миколаївській (Миколаївський, Баштанський райони), Сумській (Шосткинський, Конотопський, Сумський, Охтирський райони), Харківській, Херсонській, Чернігівській (Чернігівський, Корюківський, Новгород-Сіверський райони) областях (за винятком тимчасово окупованих територій);
  • зареєстровані як юрособи або ФОП, зокрема, сімейні фермерські господарства.

За інформацією ВРУ

15 квітня

Як отримати державну допомогу при народженні дитини

15 квітня

Чи можна подати документи для розблокування податкової накладної, якщо з дати операції минуло більше 365 календарних днів

Чи можна подати документи для розблокування податкової накладної, якщо з дати операції минуло більше 365 календарних днів

01.08.2023 набрав чинності Закон України від 30.06.2023 № 3219-IX, яким, зокрема, внесли зміни до Податкового кодексу України; далі — ПК. Так, виключили норму пункту 102.9 статті 102 ПК, та доповнили підпункт 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» положенням щодо встановленням терміну дії зупинення перебігу строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладений на контролюючі органи, а саме до 01.08.2023.

Тобто, починаючи з 01.08.2023 поновили перебіг строків, визначених ПК, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладений на контролюючі органи.

Строки подання Письмових пояснень та копій документів,  платник має право подати до контролюючого органу упродовж 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування (п. 6 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12.12.2019 р. № 520; далі — Порядок № 520).

Отже, для ПН/РК, дата складання яких передує даті введення воєнного стану в Україні (до 24.02.2022) та реєстрацію яких зупинили, перебіг строку згідно з пунктом 6 Порядку № 520 починаючи з 01.08.2023 продовжують на ту кількість календарних днів, упродовж яких платник мав право подати Пояснення станом на дату введення воєнного стану на території України.

Для ПН/РК, дата складання яких припадає на період дії воєнного стану в Україні (з 24.02.2022) та реєстрацію яких зупинили, відлік строку згідно з пунктом 6 Порядку № 520 починають з 01.08.2023 року, тобто на 365 днів (до 01.08.2024).

За інформацією ДПС у Дніпропетровській області

15 квітня

Бізнес на прифронтових територіях звільнять від місцевих податків

Бізнес на прифронтових територіях звільнять від місцевих податків

Постанова КМУ від 12.04.2024 № 425

Уряд ухвалив зміни до порядку, що визначає механізм надання додаткових дотацій місцевим бюджетам, затвердженого його постановою від 30.12.2022 № 1477.

Через постійні обстріли на прифронтових територіях часто пошкоджується майно підприємств, які є платниками місцевих податків.

Тепер місцева влада зможе звільняти у 2024 році бізнес від податку за землю, податку на нерухоме майно і єдиного податку. Уряд компенсуватиме місцевим бюджетам недоотримані кошти із державного бюджету.

Йдеться про території, на яких ведуть (велися) бойові дії, згідно з Переліком, затвердженим наказом Мінреінтеграції. Таке рішення необхідне, зокрема, для бізнесу Харківщини, яка зазнає значної шкоди через невибіркові обстріли рф.

15 квітня

Держмитслужба підтвердила ріст товарообігу України за перший квартал 2024 року

Держмитслужба підтвердила ріст товарообігу України за перший квартал 2024 року

ПДВ: від азів до майстерності

Протягом січня-березня 2024 року в Україну імпортували товарів на суму $16 млрд, а експортували — на суму $10 млрд.

При цьому оподаткований імпорт склав $13,8 млрд, що становить 86% загальних обсягів імпортованих товарів.

Податкове навантаження на 1 кг оподаткованого імпорту в січні-березні 2024 року склало 0,49 дол/кг, що на 8% більше, ніж за аналогічний період 2023 року.

Країни, з яких найбільше імпортували товарів до України:

  • Китай — $3 млрд;
  • Польща — $1,6 млрд;
  • Німеччина — $1,3 млрд.
  • Експортували з України найбільше до:
  • Польщі — на $992 млн;
  • Іспанії — на $813 млн;
  • Китаю — на $789 млн.

У загальних обсягах ввезених у січні-березні 2024 року товарів 65% склали такі категорії товарів:

  • машини, устаткування та транспорт — $5,3 млрд. При митному оформленні зазначених товарів до бюджету сплатили 38,9 млрд грн, що складає 30% надходжень митних платежів;
  • продукція хімічної промисловості — $3 млрд. При митному оформленні зазначених товарів до бюджету сплатили 21,3 млрд грн, що складає 16% надходжень митних платежів;
  • паливно-енергетичні — $2 млрд. При митному оформленні зазначених товарів до бюджету сплатили 31,8 млрд грн, що складає 25% надходжень митних платежів.

До трійки найбільш експортованих з України товарів увійшли:

  • продовольчі товари — $6,5 млрд;
  • метали та вироби з них — $1,1 млрд;
  • мінеральні продукти — $924 млн.

За перші три місяці 2024 року при митному оформленні експорту товарів, на які встановили вивізне мито, до бюджету сплачено 94,4 млн грн.

За інформацією Держмитслужби

15 квітня

Чи зберігають середній заробіток за добровольцем добровільного формування територіальної громади

Чи зберігають середній заробіток за добровольцем добровільного формування територіальної громади

Працівник повернувся до роботи після військової служби: відпустки, лікарняні, пільги

На час виконання державних або громадських обов'язків, якщо за чинним законодавством України ці обов'язки можуть здійснюватися у робочий час, працівникам гарантується збереження місця роботи (посади) і середнього заробітку.

Отже, у разі виконання добровольцем обов’язків у ДФТГ в робочий час, роботодавець повинен зберігати за ним не тільки місце роботи і посаду, а й середній заробіток.

За інформацією Держпраці у Вінницькій області

15 квітня

Як оскаржити рішення податкових органів

Як оскаржити рішення податкових органів

У разі якщо платник вважає, що податковий орган неправильно визначив суму грошового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень податкового органу, такий платник має право звернутися із скаргою про перегляд цього рішення до податкового органу вищого рівня (ст. 56 Податкового кодексу України; далі — ПК).

Скарга подавайте до контролюючого органу вищого рівня у письмовій або електронній формі засобами електронного зв'язку протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення (ППР) або іншого рішення податкового органу, що оскаржуєте.

Одночасно з поданням скарги контролюючому органу вищого рівня зобов'язані письмово або в електронній формі засобами електронного зв'язку повідомити контролюючий орган, який визначив суму грошового зобов'язання або прийняв інше рішення, про оскарження його ППР або будь-якого іншого рішення.

Скарга, подана із дотриманням строків, визначених абзацом першим пункту 56.3 ПК, зупиняє виконання грошових зобов'язань, визначених у ППР (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження.

Упродовж зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржуєте, не надсилають, а суму грошового зобов'язання, що оскаржуєте, вважають неузгодженою.

З урахуванням строків давності, визначених статтею 102 ПК, маєте право оскаржити в суді ППР або інше рішення контролюючого органу в будь-який момент після отримання такого рішення.

Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню.

При зверненні платника до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважають неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

У разі коли до подання позовної заяви проводили процедуру адміністративного оскарження, маєте право оскаржити в суді ППР або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов'язання протягом місяця, що настає за днем закінчення процедури адміністративного оскарження відповідно до пункту 56.17 ПК.

Важливо! Тимчасово, на період з 01.08.2023 до припинення або скасування воєнного стану на території України, у разі сплати платником протягом 30 календарних днів з дня, наступного за днем отримання ППР, суми податкового зобов'язання, нарахованого за результатами документальних перевірок, які відновили або розпочали з 01.08.2023 та завершили до дня припинення або скасування воєнного стану на території України, штрафні (фінансові) санкції (штрафи), нараховані на суму такого податкового зобов'язання, вважають скасованими, а пеню не нараховують.

За інформацією ДПС по роботі з ВПП

15 квітня

Скільки ПРРО може працювати в режимі офлайн

Порядок реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій затвердив Мінфін наказом від 23.06.2020 № 317 (далі — Порядок № 317).

Програмне рішення ПРРО під час роботи в режимі офлайн має забезпечувати постійний контроль, зокрема, щодо:

  • відновлення зв’язку ПРРО із фіскальним сервером та перевірити наявність такого зв’язку перед формуванням кожного розрахункового документа в режимі офлайн;
  • дотримання граничних строків застосування режиму офлайн;
  • інформування особи, яка здійснює розрахункову операцію про залишок часу, протягом якого може тривати режим офлайн;
  • припинення проведення розрахункових операцій у режимі офлайн у разі досягнення одного із граничних строків (36 годин підряд або 168 годин упродовж календарного місяця (абз. 3 пп. 3 розділу V Порядку № 317).

ПРРО має бути автоматично переведений із режиму офлайн у режим онлайн-обміну з фіскальним сервером у момент відновлення зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером (п. 2 розд. V Порядку № 317).

Отже, в ПРРО час перебування в режимі офлайн рахують відповідно від моменту переходу в режим офлайн до виходу з режиму офлайн (передача чеків/звітів сформованих в режимі офлайн на фіскальний сервер ДПС).

Перехід в режим офлайн відбувається при формуванні Повідомлення про проведення розрахункових операцій у період відсутності зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій та фіскальним сервером за формою № 4-ПРРО, що є додатком 4 до Порядку № 317 (ідентифікатор J/F1316901), далі Повідомлення № 4-ПРРО.

Роботу в режимі офлайн можете контролювати шляхом сумування періодів часу, упродовж якого ПРРО перебував у режимі офлайн:

  • від дати та часу, зазначеного в Повідомленні № 4-ПРРО з відміткою «початок переведення ПРРО в режим офлайн»
  • до дати та часу, зазначеного в Повідомленні № 4-ПРРО з відміткою «завершення режиму офлайн».

У програмному рішенні «ПРРО Каса» налаштували відображення часу проведеного в режимі офлайн.

За інформацією ДПС по роботі з ВПП

15 квітня

ФОП несвоєчасно сплатив авансові платежі з ПДФО: який штраф

ФОП несвоєчасно сплатив авансові платежі з ПДФО: який штраф

Авансові платежі з ПДФО розраховує платник самостійно згідно з фактичними даними, обліку доходів і витрат, кожного календарного кварталу та сплачує до бюджету до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня). Авансовий платіж за четвертий календарний квартал не розраховує та не сплачує (пп. 177.5.1 Податкового кодексу України; далі — ПК).

Якщо результатом розрахунку авансового платежу за відповідний календарний квартал є від’ємне значення, то авансовий платіж за такий період не сплачується.

Остаточний розрахунок ПДФО за звітний податковий рік здійснює платник самостійно за даними, що зазначив в річній податковій декларації, з урахуванням сплаченого ним упродовж року ПДФО на підставі документального підтвердження факту його сплати (пп. 177.5.3 ПК).

До ФОПа на загальній системі оподаткування за не сплату, або несвоєчасну сплату суми грошового зобов’язання, визначеного ним в річній податковій декларації, застосовують відповідальність у вигляді штрафних санкцій та пені.

Оскільки остаточний розрахунок ПДФО за звітний податковий рік здійснює платник самостійно за даними, що зазначив у річній податковій декларації, з урахуванням сплаченого ним упродовж року ПДФО на підставі документального підтвердження факту його сплати, штрафні санкції за несвоєчасну сплату авансових платежів не застосовують.

За інформацією ДПС в Житомирській області

15 квітня

Договір фінлізингу: порядок оподаткування ПДВ операцій з вивезення основних засобів

Договір фінлізингу: порядок оподаткування ПДВ операцій з вивезення основних засобів

Об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників з вивезення товарів за межі митної території України (пп. «г» п. 185.1 Податкового кодексу України; далі — ПК).

У разі експорту товарів датою виникнення податкових зобов’язань є дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, а для послуг дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником (п. 187.1 ПК).

Операції з вивезення товарів у митному режимі експорту оподатковують за ставкою, визначеною підпунктом 195.1.1 ПК (п. 206.4 ПК).

Так, за нульовою ставкою оподатковують, зокрема, операції з вивезення товарів за межі митної території України у митному режимі експорту.

Товари вважають вивезеними за межі митної території України, якщо таке вивезення підтверджене в порядку, визначеному КМУ, митною декларацією, оформленою відповідно до вимог Митного кодексу України.

Отже, повернення отриманого у фінансовий лізинг основного засобу є його постачанням, а тому операція з вивезення (повернення нерезиденту) основного засобу, що був ввезений на територію України згідно з договором фінансового лізингу, підлягає оподаткування ПДВ за нульовою ставкою. За умови, що таке вивезення підтверджує належним чином оформлена вантажна митна декларація. У разі, якщо повернення отриманого у фінансовий лізинг основного засобу розміщено у митному режимі реекспорту, то операція з вивезення (повернення нерезиденту) основного засобу, що був ввезений на територію України згідно з договором фінансового лізингу, звільняють від оподаткування.

За інформацією ДПС у Дніпропетровській області

15 квітня

В якому розмірі виплачують одноразову допомогу потерпілому від нещасного випадку на виробництві

В якому розмірі виплачують одноразову допомогу потерпілому від нещасного випадку на виробництві

Розмір одноразової допомоги потерпілому внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання визначають відповідно до ступеня втрати професійної працездатності, який встановлює медико-соціальна експертна комісія (МСЕК), виходячи з розрахунку семи мінімальних заробітних плат (МЗП), встановлених законом на день настання права потерпілого на страхову виплату.

У разі якщо страховий випадок настав після 01.04.2024 та втрата працездатності становить 100%, — розмір виплати складатиме 56 000 грн (8000 грн × 7).

Якщо під час розслідування нещасного випадку встановили, що ушкодження здоров’я настало не лише з вини роботодавця, а і внаслідок порушення потерпілим норм про охорону праці, розмір одноразової страхової виплати зменшують, але не більш як на 50%.

У разі коли потерпілому вперше встановили сукупний відсоток втрати професійної працездатності за декількома страховими випадками та по одному з них встановили, що ушкодження здоров’я настало не лише з причин, що залежать від страхувальника, а і внаслідок порушення потерпілим законодавства про охорону праці, тоді розмір одноразової допомоги розраховують за кожним страховим випадком та зменшують відповідно до страхового випадку, за яким установили вину потерпілого.

Якщо під час подальших обстежень МСЕК встановить потерпілому вищий ступінь втрати стійкої професійної працездатності з урахуванням іншої професійної хвороби або іншого каліцтва, пов’язаного з виконанням трудових обов’язків, одноразову страхову виплату визначають відповідно до відсотка, на який збільшили ступінь втрати працездатності у порівнянні з попереднім обстеженням МСЕК, виходячи з розрахунку 7 МЗП, встановлених законом на день настання права потерпілого на страхову виплату.

Нагадуємо, виплату одноразової допомоги потерпілому від нещасного випадку на виробництві здійснюють відповідно до:

  • статті 36 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105-XIV;
  • Порядку призначення, перерахування та здійснення страхових виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, затвердженого постановою ПФУ від 26.01.2024 № 4-1.

За інформацією ПФУ

15 квітня

Реорганізація платника ПДВ: коли анулюють ПДВ-реєстрацію

У разі перетворення юридичної особи – платника ПДВ або зміни даних про платника ПДВ, які стосуються податкового номера та/або найменування (прізвища, імені та по батькові) платника ПДВ і не пов’язані з ліквідацією або реорганізацією платника ПДВ проводять перереєстрацію платника ПДВ (п. 183.15 Податкового кодексу України; далі — ПК.

Для перереєстрації платник подає заяву протягом 10 робочих днів, що настають за днем, коли змінилися дані про платника або виникли інші підстави для перереєстрації.

Якщо особа, утворена шляхом перетворення, не подала у встановлений строк заяви для перереєстрації, її реєстрацію платником анулюють відповідно до статті 184 ПК.

Реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, прийняла рішення про припинення та затвердила ліквідаційний баланс, передавальний акт або розподільчий баланс відповідно до законодавства за умови сплати суми податкових зобов’язань із податку у випадках, визначених цим розділом (пп. «б» п. 184.1 ПК).

Якщо щодо особи, зареєстрованої платником до Єдиного державного реєстру, внесли запис про державну реєстрацію припинення юрособи (крім перетворення) або підприємницької діяльності ФОП анулювання реєстрації проводить контролюючий орган автоматично на підставі відповідних відомостей, отриманих згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV (абз. 2 п. 184.2 ПК).

Отже, у разі перетворення юрособи, проводять перереєстрацію платника ПДВ.

Підлягає анулюванню реєстрація платника ПДВ, що реорганізується шляхом приєднання, злиття, поділу та перетворення (у випадку якщо особа, утворена шляхом перетворення не подала у встановлений строк заяви для перереєстрації платника ПДВ).

Не підлягає анулюванню реєстрація платника ПДВ, що реорганізується шляхом виділу.

За інформацією ДПС у Черкаській області

15 квітня

Як дізнатись, чи є ви потенційним отримувачем субсидії: покроковий алгоритм

В електронних кабінетах потенційних отримувачів житлової субсидії на вебпорталі електронних послуг ПФУ розмістили повідомлення, яким проінформували про можливість одержувати виплати.

Як перевірити, чи є ваше домогосподарство потенційним субсидіантом?

1. На вебпорталі ПФУ у правому верхньому кутку екрану натисніть кнопку «Вхід» та авторизуйтесь за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП), Дія. Підпису або ID.GOV.UA.

Як дізнатись, чи є ви потенційним отримувачем субсидії: покроковий алгоритм

2. На панелі зліва оберіть розділ «Мої повідомлення» та перейдіть у вкладку «Індивідуальні повідомлення». Якщо вас визначили потенційним отримувачем житлової субсидії, то тут ви зможете ознайомитись з відповідною інформацією від ПФУ.

Як дізнатись, чи є ви потенційним отримувачем субсидії: покроковий алгоритм

За інформацією ПФУ

15 квітня

Подання в е-формі заяви за формою № 8-ОПП через Електронний кабінет

Подання в е-формі заяви за формою № 8-ОПП через Електронний кабінет

Платники, для яких законом установили особливості їх держреєстрації та відомості щодо яких не містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, подають до контролюючого органу заяву про ліквідацію або реорганізацію платника податків за формою № 8-ОПП (додаток 14 до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588; даліЗаява № 8-ОПП) та копії документів, визначені розділом ХІ Порядку № 1588 (п. 11.2 розд. ХІ Порядку № 1588).

Заяву № 8-ОПП та копії документів можете подати до контролюючого органу, зокрема, в електронній формі.

З можете ознайомитися на вебпорталі ДПС у рубриці Е-сервіси/Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/

Реєстр електронних форм податкових документів/Реєстр електронних форм податкових документів (перелік сервісних запитів) для юридичних осіб або Реєстр електронних форм податкових документів (перелік сервісних запитів) для фізичних осіб розмістили на вебпорталі ДПС.

Ідентифікатор електронної форми Заяви № 8-ОППJ/F1314202.

Вхід до Електронного кабінету здійснюйте за адресою: https://cabinet.taх.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.

Меню «Введення звітності» приватної частини Е-кабінету забезпечує можливість створення платниками податкової, фінансової, статистичної звітності, звітності з ЄСВ, заяв, запитів для отримання інформації, зокрема «Заяви про ліквідацію або реорганізацію платника податків за формою № 8-ОПП» (J/F 1314202) і подання її до контролюючого органу.

За інформацією ДПС у Житомирській області

13 квітня

Дайджест головних бухгалтерських новин з 8 по 12 квітня 2024 року

Дайджест головних бухгалтерських новин

Національна сертифікація бухгалтерів — 2024

Дізнайтеся, що зацікавило ваших колег, та переконайтеся, що не пропустили нічого важливого.

Дайджест головних бухгалтерських новин До 15 квітня сплатіть штрафи за невиконання нормативу від Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю

Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю закликав роботодавців сплатити штрафи за невиконання нормативу з працевлаштування осіб з інвалідністю

ЧИТАТИ БІЛЬШЕ

Дайджест головних бухгалтерських новин Верховна Рада ухвалила Закон про мобілізацію

11 квітня ВРУ ухвалила проєкт Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» від 30.01.2024 №10449. За проголосували 283 народні депутати

ЧИТАТИ БІЛЬШЕ

Дайджест головних бухгалтерських новин Реформа БЕБ: Рада ухвалила законопроєкт у першому читанні

Парламент прийняв доопрацьований законопроєкт «Про внесення змін до Закону України «Про Бюро економічної безпеки України» щодо удосконалення роботи Бюро» від 29.01.2024 № 10439 за основу у повторному першому читанні

ЧИТАТИ БІЛЬШЕ

Дайджест головних бухгалтерських новин Бізнес проти використання євро для обчислення акцизу на тютюнові вироби

Експерти Європейської Бізнес Асоціації не підтримують пропозицію визначення євро грошовою одиницею виміру ставки акцизного податку на тютюнові вироби, запропоновану законопроєктом від 18.03.2024 № 11090

ЧИТАТИ БІЛЬШЕ

Дайджест головних бухгалтерських новин Закон № 3603: новації податкового законодавства в інформаційному листі ДПС № 2/2024

ДПС опублікувала інформаційний лист № 2/2024: Вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства

ЧИТАТИ БІЛЬШЕ

Дайджест головних бухгалтерських новин За яким ідентифікатором е-форми подавати квартальну декларацію з рентної плати

ДПС навела перелік ідентифікаторів е-форми податкової декларації з рентної плати (квартальна) та додатків до неї

ЧИТАТИ БІЛЬШЕ

Дайджест головних бухгалтерських новин Держстат оновив ще 29 форм статзвітів

За новими формами державних статистичних спостережень звітуватимемо з 2025 року

ЧИТАТИ БІЛЬШЕ

Попри війну, продовжуємо працювати і підтримувати одне одного! Дякуємо за щиру дружбу, надійне партнерство, віддану працю та невтомне самовдосконалення разом з нами!

Разом швидше впораємося! Разом втримаємо тил. Разом наблизимо Перемогу нашої України та мир!

Разом швидше впораємося! Разом втримаємо тил. Разом наблизимо Перемогу нашої України та мир!

12 квітня

Податковий календар на 15 квітня 2024 року

Податковий календар

15.04.2024 (понеділок) — граничний термін подання за березень:

  • звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) (форма № ЗВР-1), якщо не передбачили подання інформації дротовими або бездротовими каналами зв’язку;
  • довідки про використані розрахункові книжки.

За інформацією ДПС в Івано-Франківській області

12 квітня

12 квітня

Як сформувати та відправити звернення на отримання ІПК через Е-кабінет

Для формування та надсилання звернення на отримання індивідуальної податкової консультації (далі — ІПК) в електронній формі

  1. Увійдіть до приватної частини Електронного кабінету.
  2. У меню «Індивідуальні податкові консультації» оберіть регіон, район.
  3. Заповніть адресу для листування, контактний телефон, електронну адресу.
  4. Зазначте необхідність отримання податкової консультації (текст до 2000 знаків) та збережіть.
  5. Підпишіть та надішліть сформоване звернення.

Інформацію щодо отримання і реєстрації звернення в податковій та надіслання в Електронний кабінет ІПК в електронній формі перегляньте в режимі «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи».

За інформацією ДПС по роботі з ВПП

 

12 квітня

Як зараховуються у зменшення податку на прибуток сплачені за кордоном податки

Як зараховуються у зменшення податку на прибуток сплачені за кордоном податки

Суми податку на прибуток, отриманий з іноземних джерел, що сплачені суб’єктами господарювання за кордоном, зараховуються під час сплати ними податку в Україні. При цьому зарахуванню підлягає сума податку, розрахована за правилами, встановленими розділом ІІІ Податкового кодексу України; далі — ПК (абз. 2  п.п. 141.4.9 ПК).

Розмір зарахованих сум податку з іноземних джерел протягом податкового (звітного) періоду не може перевищувати суми податку, що підлягає сплаті в Україні таким платником протягом такого періоду.

При цьому, зарахування сплачених за митним кордоном України сум податку здійснюється за умови подання письмового підтвердження контролюючого органу іншої держави щодо факту сплати такого податку та за наявності чинного міжнародного договору України про уникнення подвійного оподаткування доходів.

Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, платник зобов’язаний отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об’єкт оподаткування. Зазначену довідку слід легалізувати у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачили чинними міжнародними договорами України (п. 13.5 ПК).

В Податковій декларації з податку на прибуток підприємств, сума податку на прибуток, отриманий з іноземних джерел, що сплачений госпсуб’єктами за кордоном, яка зараховується під час сплати ними податку в Україні в розмірі, який не перевищує суми податку, що підлягає сплаті таким платником протягом такого звітного (податкового) періоду, відображається у рядку 16.1 додатка ЗП до Декларації.

Таким чином, сума податку з прибутку, отриманого з іноземних джерел та сплаченого протягом звітного року за кордоном таким платником, не може перевищувати суму податкового зобов’язання з податку на прибуток, що підлягає сплаті в Україні за такий звітний рік.

При цьому сума перевищення податку, сплаченого за кордоном, над сумою податкового зобов’язання за такий звітний період не враховується у зменшення податкових зобов’язань з цього податку у наступних звітних періодах.

Таке зарахування здійснюється за умови, що платник податку при визначенні об’єкта оподаткування дотримав вимоги статті 13 ПК щодо порядку врахування доходів і витрат при визначенні об’єкта оподаткування.

Отже, платник у звітному податковому періоді не має права на зменшення нарахованої суму податку на прибуток, якщо довідка, що надається ним до контролюючого органу, підтверджує сплату податку за межами України у попередньому звітному періоді.

У разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 ПК) платник самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації, він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку (п. 50.1 ПК).

Не підлягають зарахуванню у зменшення податкових зобов’язань такі податки, сплачені в інших країнах:

  • податок на капітал/майно та приріст капіталу;
  • поштові податки;
  • податки на реалізацію (продаж);
  • інші непрямі податки незалежно від того, підпадають вони під категорію прибуткових податків чи оподатковуються іншими податками згідно із законодавством іноземних держав.

За інформацією ДПС в Івано-Франківській області

12 квітня

До 15 квітня сплатіть штрафи за невиконання нормативу від Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю

Як надсилатимуть розрахунок санкцій за невиконання нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю

Калькулятор розрахунку нормативу для працевлаштування осіб з інвалідністю

Роботодавці зобов’язані створювати робочі місця (та/або спеціальні робочі місця) для людей з інвалідністю (ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» від 21.03.1991 № 875-XII; далі — Закон).

Законом встановили норматив, залежно від кількості штатних працівників роботодавця:

За невиконання нормативу роботодавцю нарахують штраф — адміністративно-господарських санкції (ст. 20 Закону).

Сплачувати суму стягнення потрібно відділенням Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю за місцем держреєстрації юросіб або ФОП на рахунки, відкриті в органах Держказначейства.

Якщо не зробите це вчасно, нарахують пеню в розмірі 120% річних облікової ставки НБУ за кожний календарний день прострочення.

Штрафи за невиконання квоти по працевлаштуванню працівників з інвалідністю необхідно перевірити на порталі ПФУ в особистому кабінеті.

До 15 квітня сплатіть штрафи за невиконання нормативу від Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю

Тож, якщо отримали штраф за невиконання нормативу з працевлаштування осіб з інвалідністю, терміново сплатіть його. Строк сплати спливає вже 15 квітня.

Реквізити для сплати адміністративно-господарських санкцій та/або пені за посиланням.

За інформацією Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю

 

12 квітня

Код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД — обов’язковий реквізит фіскального чеку для підакцизних товарів

Код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД — обов’язковий реквізит фіскального чеку для підакцизних товарів

Банк проведень: облік штрафів, пені, неустойки у відповідача та позивача

Торгівці підакцизними товарами зобов’язані дотримуватися вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР. За порушення законодавчих вимог контролери застосують штрафні санкції.

Зокрема, але не виключно: 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (5 100 грн) — у разі проведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО без використання режиму попереднього програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, ціни товару та обліку його кількості.

За інформацією ДПС у Вінницькій області

12 квітня

Як відображаються ППР за формами «В1», «ВЗ» та «В4» в показниках СЕА ПДВ

Як відображаються ППР за формами «В1», «ВЗ» та «В4» в показниках СЕА ПДВ

Сума податку, на яку платник ПДВ має право зареєструвати податкові накладні (далі — ПН) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН) (Sнакл) розраховують за такою формулою:

SНакл = SНаклОтр + SМитн + SПопРах + SОвердрафт – SНаклВид – SВідшкод – SПеревищ,

  • де SВідшкод — це загальна сума податку, заявлена платником до бюджетного відшкодування з урахуванням сум коригувань та результатів перевірок.

Якщо за результатами перевірки контролери встановили невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у декларації з ПДВ, то виносять податкові-повідомлення рішення (далі — ППР) за формами:

  • В1 — у разі завищення заявленої суми бюджетного відшкодування ПДВ, у тому числі якщо заявлені до відшкодування суми ПДВ на момент перевірки відшкодовані платнику податку;
  • В3 — у разі відмови у наданні бюджетного відшкодування;
  • В4 — у разі зменшення від’ємного значення суми ПДВ.

Якщо платник ПДВ декларує суму до бюджетного відшкодування ПДВ (на рахунок платника у банку (р. 20.2.1 декларації ) та/або у рахунок сплати грошових зобов’язань або погашення податкового боргу з інших платежів (р. 20.2.2 декларації), показник SВідшкод збільшується на таку суму і, відповідно, зменшується показник SНакл.

При цьому показник SВідшкод коригують в системі електронного адміністрування ПДВ (далі — СЕА ПДВ) за результатами перевірок контролерів, шляхом зменшення показника SВідшкод відповідно до винесеного ППР за формою «В3» на дату його узгодження.

Одночасно збільшується сума, на яку платник має право зареєструвати ПН в ЄРПН, на суму зменшеного бюджетного відшкодування по угодженим ППР за формою «В3».

ППР за формами «В1» та «В4», зокрема в частині суми завищення від’ємного значення, що зараховують до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду не впливають на значення показника SВідшкод.

Водночас ППР за формою «В4» в частині суми завищення від’ємного значення, яку зарахували у зменшення суми податкового боргу з ПДВ, враховують при обрахунку показника Sнакл в СЕА ПДВ шляхом зменшення показника SВідшкод.

За інформацією ДПС у Черкаській області

12 квітня

За яким ідентифікатором е-форми подавати квартальну декларацію з рентної плати

За яким ідентифікатором е-форми подавати квартальну декларацію з рентної плати

На офіційному сайті ДПС у Реєстрі електронних форм податкових документів  розмістили електронні форми податкової декларації з рентної плати (квартальна), що затвердив Мінфін наказом від 17.08.2015 № 719 (із змінами, внесеними наказом 07.09.2023 № 487).

Ідентифікатори форм Декларації:

  • F0800108 — для фізосіб;
  • J0800108— для юросіб.

Додатків до Декларації:

Номер і назва додатка

Ідентифікатор форми (F – для фізосіб, J – для юросіб)

1 «Розрахунок з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин»

F/J 0810108

2-2 «Розрахунок з рентної плати для видобування вуглеводневої сировини під час виконання угоди про розподіл продукції»

F/J0810208

3 «Розрахунок з рентної плати за користування надрами в цiлях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин»

F/J 0810308

5 «Розрахунок з рентної плати за спецiальне використання води»

F/J0810508

6 «Розрахунок з рентної плати за спецiальне використання поверхневих вод для потреб водного транспорту»

F/J 0810608

7 «Розрахунок з рентної плати за спецiальне використання води для потреб гiдроенергетики»

F/J 0810708

8 «Розрахунок з рентної плати за спецiальне використання лiсових ресурсiв в частинi деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування»

F/J 0810808

9 «Розрахунок з рентної плати за спецiальне використання лiсових ресурсiв (крiм рентної плати за спецiальне використання лiсових ресурсiв в частинi деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування)»

F/J 0810908

За інформацією ДПС у Вінницькій області

12 квітня

Реформа БЕБ: Рада ухвалила законопроєкт у першому читанні

Реформа БЕБ: Рада ухвалила законопроєкт у першому читанні

Національна сертифікація бухгалтерів — 2024

Законопроєкт передбачає:

  • відбір і подання на розгляд Прем’єр-міністра України не більше двох кандидатур на посаду директора БЕБ;
  • перші строки для незалежних оцінок (аудитів) ефективності діяльності БЕБ (проведення оцінки здійснюється Комісією після завершення першого і третього року на посаді Директора Бюро економічної безпеки України, призначеного в порядку, передбаченому цим Законом);
  • доопрацьований механізм атестації працівників БЕБ, строк проведення якої не може перевищувати дванадцяти місяців з дня призначення на посаду Директора Бюро економічної безпеки України в порядку, передбаченому цим Законом;

Директор Бюро економічної безпеки України, призначений в порядку, що передбачає цей Закон, формуватиме нову дисциплінарну комісію.

За інформацією Данила Гетманцева

12 квітня

Яка податкова звітність отримує ознаку «Історія подання»

Яка податкова звітність отримує ознаку «Історія подання»

Ознаку стану обробки «Історія подання» отримує також податкова звітність, щодо якої за рішенням суду або підрозділів податкового органу вищого рівня, відповідальних за адміністрування платежів, у підсистемі, що забезпечує обробку податкової звітності та платежів, передбачили скасування реєстрації (ідентифікацію недіючою).

Податкові звіти подають з ознакою:

  • «Звітний» — за відповідний базовий звітний (податковий) період у встановлені Податковим кодексом України строки для такого подання або з порушенням термінів подання;
  • «Новий звітний» — до закінчення граничного строку подання звітності за такий самий звітний період з виправленими показниками після поданої податкової звітності з ознакою «Звітний»;
  • «Уточнюючий» — після граничного терміну подання податкової звітності за такий самий звітний період (з урахуванням строків давності) при виправленні показників поданої податкової звітності.

За інформацією ДПС в Херсонській області

12 квітня

Договір оренди земельної ділянки на стадії переоформлення: що з орендною платою

Договір оренди земельної ділянки на стадії переоформлення: що з орендною платою

Якщо платник продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку дії договору оренди та не отримав письмового заперечення від орендодавця щодо використання земельної ділянки, то до укладання договору оренди на новий строк такий платник має сплачувати орендну плату відповідно до умов попереднього договору оренди землі.

При цьому річна сума платежу не може бути меншою розміру, встановленого підпунктом 288.5.1 Податкового кодексу України.

Відмова, а також наявне зволікання в укладенні нового договору оренди землі можуть бути оскаржені в суді (ч. 9 ст. 33 Закону України «Про оренду землі» від 06.10.1998 № 161-XIV).

У випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов’язки можуть виникати з рішення суду (п. 5 ст. 11 Цивільного кодексу України).

За інформацією ДПС у Чернівецькій області

12 квітня

Хто може підписувати заяву № 1-ОПП за тимчасової відсутності керівника підприємства

Хто може підписувати заяву № 1-ОПП за тимчасової відсутності керівника підприємства

Від імені юридичної особи довіреність видає її орган або інша особа, уповноважена на це її установчими документами, яку скріплюють печаткою цієї юридичної особи (ст. 246 Цивільного кодексу України).

Тож уповноважена особа юридичної особи за тимчасової відсутності керівника має право підписати заяву за формою № 1-ОПП (далі — заява № 1-ОПП) на підставі довіреності за умови, що вона видана органом юридичної особи або іншою особою, уповноваженою на це її установчими документами, та скріплена печаткою такої юридичної особи.

За відсутності керівника з об’єктивних причин, заяву № 1-ОПП може підписати інша особа, яка уповноважена установчими та/або організаційно-розпорядчими документами виконувати обов’язки керівника на час його відсутності. Для цього повноваження особи, яка підписала заяву № 1-ОПП, повинні підтверджувати відповідні документи (установчі, накази чи розпорядження), які подають разом з заявою № 1-ОПП до контролюючого органу.

За інформацією ДПС у Чернівецькій області

12 квітня

Більшість субсидій на неопалювальний сезон продовжать автоматично

Більшість субсидій на неопалювальний сезон продовжать автоматично

Житлову субсидію призначають до дати закінчення опалювального сезону та розраховують з урахуванням тривалості опалювального сезону по 15 квітня включно. З травня житлові субсидії на неопалювальний сезон більшості одержувачів призначать автоматично до 30 квітня 2025 року. За умови, що не змінилися дані про майновий стан та/або склад домогосподарств.

Водночас серед субсидіантів є певні категорії, яким субсидію з 1 травня призначать за їхнім зверненням із заявою та декларацією про доходи та витрати.

На наступний сезон житлову субсидію призначають за особистим зверненням, якщо:

  • заявник (член домогосподарства) орендує житлове приміщення, за яке сплачує житлово-комунальні послуги;
  • у складі домогосподарства є внутрішньо переміщені особи;
  • кількість фактично проживаючих зареєстрованих осіб у домогосподарстві менша, ніж кількість зареєстрованих;
  • домогосподарство претендує на призначення житлової субсидії на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

На підставі звернення надають житлову субсидію на неопалювальний сезон і особам, які мають право на виплату, але в опалювальний сезон розмір плати за житлово-комунальні послуги, внеску/платежу на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування не перевищував обсягу обов’язкового відсотка платежу. Тобто на опалювальний період субсидію призначили в розмірі 0,00 грн.

У разі подання заяви протягом двох місяців з початку неопалювального сезону житлову субсидію призначають з початку такого сезону, але не раніше дня виникнення права на її отримання.

За інформацією ПФУ