Повідомили ТЦК про прийняття працівника із запізненням: чи оштрафують
Прийняття на роботу без військово-облікового документа — не поодинокий випадок. Яка відповідальність чекає на роботодавця, якщо згодом працівник надав військово-обліковий документ, і лише тоді підприємство повідомило ТЦК про його працевлаштування? Експерт роз’яснила законодавчі вимоги
Підприємство працевлаштувало 18-річного працівника у травні 2024-го. На облік у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки (ТЦК) він став лише 04.07.2024. Копію військово-облікового документа (ВОД) надав на підприємство 24.07.2027. До якого ТЦК подати повідомлення — за місцем реєстрації працівника чи підприємства? Чи буде штраф, якщо повідомлення до ТЦК про зміну облікових даних подаємо із запізненням?
Підприємство припустилося порушення, коли приймало працівника на роботу. Працівник зобов’язаний надати ВОД під час укладення трудового договору (ч. 2 ст. 24 Кодексу законів про працю України).
Для ведення військового обліку підприємство зобов’язане:
- перевіряти наявність ВОД у громадян України під час прийняття на роботу;
- приймати на роботу призовників, військовозобов’язаних та резервістів лише після того, як вони стали на військовий облік у ТЦК (абз. 2 п. 34 Порядку № 1487).
18-річній особі як призовникові, якого приписують до призовної дільниці, видають ВОД у паперовій чи електронній формі. Форма бланка ВОД затверджена Постановою № 559.
Протягом семи днів із дня видання наказу про прийняття на роботу подайте до районних (міських) ТЦК (органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів) повідомлення про зміну облікових даних призовників, військовозобов’язаних та резервістів (абз. 4 п. 34 Порядку № 1487).
Тобто повідомити ТЦК про прийняття працівника на роботу — один з обов’язків роботодавця.
Посадові особи підприємств несуть відповідальність:
- за прийняття на роботу призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які не перебувають на військовому обліку;
- несвоєчасне подання документів, необхідних для ведення військового обліку, та відомостей про осіб, які не стали на військовий облік у ТЦК (п. 87 Порядку № 1487).
Повідомлення подавайте до ТЦК за місцем перебування на військовому обліку призовника, військовозобов’язаного або резервіста.
За порушення мобілізаційного законодавства посадові особи юридичних осіб несуть адміністративну відповідальність за статтею 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КпАП).
Порушення у веденні військового обліку прирівнюють до порушення мобілізаційного законодавства (ч. 1 ст. 21 Закону про мобілізацію).
Зважте, з моменту оголошення рішення про мобілізацію (окрім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації, чи з моменту запровадження воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях настає особливий період. Він охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій (ст. 1 Закону № 1932).
В особливий період (під час дії воєнного стану) розмір адміністративного штрафу на посадових осіб підприємств за порушення порядку військового обліку та мобілізаційного законодавства становить від 34 000 до 59 500 грн (ч. 3 ст. 210-1 КпАП).
Справи про такі адміністративні правопорушення розглядають керівники ТЦК (ст. 235 КпАП). Вони й накладають штрафи.